Miks käsib Jumal moslemitel paastuda?
K: Miks käsib Jumal moslemitel paastuda?
V: Raudkulli sööst aitab kaasa kulli erksusele ja tema oskuste arengule. Kuigi vihm, elekter ja tuli on mõnikord inimestele kahjulikud, ei kiru keegi neid. Paastumine võib olla raske, aga see annab kehale energiat ja vastupanuvõimet. Lapse organism saab tavaliselt haigusest tugevamaks. Kergejõustik pole kerge, aga keha tervise ja jõu jaoks on see vajalik. Inimvaimu rafineeritakse läbi Jumala teenimise ja meditatsiooni, nagu ka läbi haiguse, kannatuse ja raskuste. Need aitavad saavutada Paradiisi, sest Jumal annab suure autasu väikese ohverduse eest. Raskused ja kannatused viivad inimesi kõrgematele vaimsetele tasanditele ja neid tasutakse mitmekordselt teises ilmas. Seetõttu kogesid kõik sõnumitoojad/prohvetid kõige suuremaid kannatusi ja raskusi.
Raskuste, kannatuste ja hädade tõttu andestatakse uskujatele nende patud. Need viivad neid pattudest, enda lihalikkusest ja Saatana võrgutustest kaugemale ning aiatavad hinnata Jumala õnnistusi ja avavad tee tänulikkusele. Need innustavad rikkaid ja terveid haigete ja vaeste pärats muretsema ning neid aitama. Need kes pole kunagi millegi all kannatanud, ei saa aru nendest, kes on näljased, haiged või kannatavad muu häda käes. Lisaks võivad need hädad aitada kaasa ühiskonna eri osade vaheliste lähedamate suhete loomisele.
K: Mis on kavatsuse roll paastumisel?
V: Kavatsustel on tähtis osa meie tegudel, sest meie Prohvet ütles meile, et meie tegude üle mõistetakse kohut vastavalt meie kavatsustele. Kavatsus on nagu vaim meie tegude taga, ilma milleta pole autasu. Kui ei söö ega joo koidust päikeseloojanguni ilma paastumise kavatsuseta, Jumal ei loe seda paastuks. Kui paastuda ilma kavatsuseta saada Jumala armu, ei saa autasu. Seega, milline oli kavatsus, sellele vastav on ka saadav autasu. Need, kellel on tugev usk Jumalasse, teistesse usu alustaladesse ja kavatsus nendesse uskuda, neid autasustatakse igavese õndsusega Paradiisis. Kuid need, kes on sihikindlalt valinud mitte uskuda, kes on südameist eemaldanud kaasasündinud tavatsuse uskuda, need saavad oma igavese sihikindluse ohvreiks ning väärivad igavest karistust.
Kuid neile, kel sügavuti juurdunud mitteusk ja kes on kaotanud võime uskuda, neile loeme Koraanist: Mitteuskujatele on sama, kas hoiatad neid või mitte. Nad ei usu. Jumal on nende südameile ja kuulmisvõimele pannud pitsri ning nende silmil on kate (2:6-7).
K: Kuidas on lugu nendega, kes ütlevad, et nii pikalt paastumine on ebatervislik või mõjutab töövõimekust või isegi riigi arengut?
V: Inimelu koosneb kahest kindlast jõust: vaimust ja ihust. Kuigi need mõnikord töötavad harmoonias, konflikt on tavapärasem. Konflikt, kus üks nendest kahest alistab teise. Kui lihalikele ihadele antakse järele, muutub vaim jõuetuks ning nendele ihadele rohkem kuulekaks. Kui lihalikke ihasid kontrollida, seada süda (vaimse intellekti kodu) mõistusest tähtsamale kohale ning ihadele vastu panna, saavutatakse igavik.
Võrreldes eelmiste sajanditega võivad inimesed olla küll jõukamad ja nautida rohkem mugavusi, kuid nad on ahnuse, armumise, sõltuvuse, vajaduse ja fantaasia lõksus palju rohkem kui kunagi varem. Mida rohkem nad oma loomalikke ihasid rahuldavad, seda hullumeelsemaks nad muutuvad, et neid ihasid rahuldada; mida rohkem nad joovad, seda janusemaks nad muutuvad; Mida rohkem nad söövad, seda näljasemaks nad muutuvad. Nad astuvad kurjadesse spekulatsioonidesse, et toita oma ahnust, et teenida veelgi rohkem, ja müüvad oma vaimu Saatanale kõige banaalsemate eeliste eest. Ja nii murravad nad tõelisi inimlikke väärtuseid iga päev veidi rohkem. Maiste naudingute ohverdamisel on inimarengu jaoks sama tähendus kui juurtel puu kasvu jaoks. Nii nagu puu kasvab terveks ja tugevaks otseses seoses oma juurte tugevuse ja tugevusega, kasvavad täiuslikkuseni inimesed, kelle püüdlus on vabastada end isekusest, et nad saaksid elada teiste jaoks.
K: Milliseid vaimseid praktikaid ja väljavaateid peaks ramadaani ajal eriliselt püüdma omandada?
V: Muhasaba (enesekriitika või eneseülekuulamine): Enesekriitikat võib kirjeldada kui oma sisemise ja vaimse sügavuse otsimist ja avastamist ning vajalike vaimsete ja intellektuaalsete jõupingutuste tegemist, et omandada tõelisi inimlikke väärtusi ja arendada tundeid, mis neid julgustavad ja toidavad. Nii tehakse vahet heal ja halval, kasulikul ja kahjulikul ning kuidas ta hoiab ausat ja puhast südant. Lisaks võimaldab see usklikul hinnata olevikku ja valmistuda tulevikuks. Jällegi võimaldab enesekriitika usklikul heastada minevikus tehtud vigu ja vabaneda Jumala silmis, sest see annab pideva eneseuuenduse realiseerimise oma sisemaailmas. Selline seisund võimaldab inimesel saavutada püsiva suhte Jumalaga, sest see suhe sõltub uskliku võimest elada vaimset elu ja olla teadlik sellest, mis toimub tema sisemaailmas. Edu tulemuseks on oma taevase olemuse säilitamine tõelise inimesena, samuti oma sisemiste meelte ja tunnete pidev taastumine.
Tafakkur (peegeldus):Peegeldus on oluline samm meie ümber toimuva teadvustamiseks ja sellest järelduste tegemiseks. See on kuldne võti kogemuste ukse avamiseks; peenar, kuhu istutatakse tõe puude seemned. Sellest tulenevalt ütleb inimkonna suurim esindaja, kõige tähtsam peegelduses ja kõigis teistes voorustes, tema peal olgu rahu ja õnnistused: Ükski palveldamisakt pole nii teenekas kui mõtisklus. Nii et mõelge Jumala õnnistustele ja Tema väe tegudele, kuid ärge püüdke mõtiskleda Tema olemuse üle, sest te ei saa seda kunagi teha. Nende sõnadega, lisaks järelemõtlemise väärtuse väljatoomisele, määrab inimkonna auhiilgus, olgu tema peal rahu ja õnnistused, mõtiskluse piirid ja tuletab meile meelde meie piire.
Shukr (tänulikkus): Tõeline tänulikkus oma südames avaldub veendumuse ja tunnistamise kaudu, et kõik heldused on Jumalalt, ja seejärel oma elu vastavalt sellele korraldades. Jumalat saab tänada verbaalselt ja oma igapäevaelu kaudu ainult siis, kui olla isiklikult veendunud ja kui vabatahtlikult tunnistada, et olemasolu, elu, keha, füüsiline välimus ning kõik võimed ja saavutused on Jumalalt, nagu ka kõik saadud ja tarbitud hüved. See on öeldud: Kas te ei näe, et Jumal on teinud teile kasulikuks kõik, mis on taevas ja mis iganes on maa peal, ja on laadinud teid oma nähtavate või nähtamatute hüvedega? (31:20) ja: Ta annab teile kõik, mida te Temalt palute; ja kui te arvestate Jumala heldustega, ei saa te neid kunagi kokku lugeda (14:34).
Muidugi tuleks ramadaani ajal proovida suurendada kõiki voorusi, kuna see on selleks parim aeg aastas.